Formă, culoare, mesaj sunt trei dintre elementele importante ce trebuie luate în calcul atunci când se construieşte o pagină web.

Transpunerea unui brand şi a valorilor sale în mediul virtual, nu este o sarcina deloc uşoară si presupune achizitionarea serviciilor unui web designer sau a unei companii specializate.

Web designerul foloseşte un amestec de estetic, pragmatic şi creativ, toate aceste calităţi însoţite de un mare volum de cunoştinţe în folosirea unor programe şi instrumente speciale sau “gadgeturi”, fac posibilă transpunerea unui brand şi tot ce i se asociază în mediul virtual.

Atât de mare este importanţa web designului încât bună parte a companiilor din zilele noastre dispun de un departament propriu de web design si marketing digital. Putem astfel înţelege de ce web designul este o parte integranta a oricarei strategii de marketing actual. Fie că vorbim de o relansare a companiei sau de o campanie de promovare a unui produs, planul de marketing va include şi prezentarea acestora în mediul virtual.

Există pagină web perfectă? Poate că da. În funcţie de structura paginii, împărţirea ei, accesibilitate, şi nu în ultimul rând reprezentarea identităţii şi activităţii beneficiarului.Pagină web ideală, spun unii, trebuie să fie una plină de imagini şi titluri viu colorate, meniuri presărate cu link-uri catre material audio sau video şi testimoniale ale clienţilor mulţumiţi s.a.m.d., alţii însă cred că opusul este varianta ideală şi anume o pagină care să nu arate ca un pom de Crăciun, ci cu un meniu cuprinzător şi fără exces de material grafic, configurata spartan sau chiar simplist. Echilibrul intre aceste doua modele poate fi raspunsul.